Borstlift is het opnieuw vormgeven aan hangende borsten ten gevolge van de zwaartekracht, zwangerschap of borstvoeding.

Als gevolg van de bevalling en het geven van borstvoeding verliest de borsthuid zijn elasticiteit. Het borstweefsel verliest zijn oude vorm en de tepels zakken tot een lager punt. Het doel van een borstliftoperatie is het geven van een nieuwe vorm aan de borsten. Indien de tepelhof te breed is kan deze ook verkleind worden met deze operatie. Daarnaast kunnen bij deze liftoperatie siliconen borstprotheses geplaatst worden bij kleine of slappe borsten na een zwangerschap om de borsten zo volume en strakheid te geven.

Bij borstliftoperaties kunnen verschillende technieken toegepast worden. De toegepaste techniek zal variëren naar gelang de grootte van de borsten, de elasticiteit van de huid, de mate van de uitzakking of de voorkeur van de chirurg.

Als gevolg van de incisies bij borstliftoperaties zullen littekens ontstaan. Deze littekens,die binnen de beha en bikini vallen, zijn roodachtig in de eerste maanden maar zullen binnen enkele maanden verzachten, lichter worden van kleur en minder zichtbaar zijn.

Na de operatie:

Borstliftoperaties worden onder algemene verdoving toegepast en duren ongeveer 3 uur. De patiënt wordt meestal dezelfde dag ontslagen uit de kliniek. De hechtingen worden weggehaald na 7-10 dagen.

Na een borstliftoperatie ontstaat er geen ernstige pijn. Maar indien er naast de borstlift ook siliconen protheses zijn geplaatst onder de spier zal men gedurende enkele dagen pijn ervaren bij het bewegen van de armen. In dit geval worden sterke pijnstillers en spierverslappers gebruikt om de pijn onder controle te houden. Patiënten kunnen na enkele dagen weer aan het werk en hun dagelijkse activiteiten uitvoeren mits ze een elastische beha dragen in de vorm van een sportbeha.

Het risico om aan gevoelsverlies te lijden in de borsten na een borstlift is uiterst klein. Borstliftoperaties veroorzaken geen hinder in het geven van borstvoeding.

• borst lift Turkije Esteworld 1
  • 9breast-front